​Interim ansættelse

Interim ansættelse er specialiseret midlertidig arbejdskraft. ​

​En interim medarbejder er en person, der er ansat i en form for midlertidig stilling. Ordet interim er hentet fra latin, og betyder “midlertidig” eller "foreløbig", og bruges ofte i forbindelse med rekruttering. I denne sammenhæng dækker begrebet over en midlertidig løsning eller over en medarbejder, der for en periode påtager sig en rolle eller en funktion, indtil en permanent og tilfredsstillende løsning i virksomheden eller organisationen er faldet på plads.

Hvad er en begivenhedsbestemt ansættelse?

En interim ansættelse er det, der betegnes som en begivenhedsbestemt ansættelse, hvilket i øvrigt også er gældende for projektansættelse og forskellige former for vikariater som blandt andet jobbet som barselsvikar. Denne form for ansættelse er således knyttet til en bestemt begivenhed eller opgave, der således har en mere eller mindre fast slutdato, eksempelvis når opgaven er løst eller den faste medarbejder vender tilbage fra barsel.

Denne type ansættelse adskiller sig fra de mere kortvarige ansættelser som eksempelvis jobbet som tilkaldevikar, hvor det er medarbejderens opgave at dække ind for akut opstået fravær og gå til hånde, hvor behovet er nærværende. For ansættelser, der er bestemt af en begivenhed, er der ofte en klart defineret arbejdsopgave eller projekt, der skal løses inden ansættelsen ophører. De forskellige ansættelsesformer, der falder under denne kategori, adskiller sig dog også fra hinanden. Du kan eksempelvis blive klogere på forskellen mellem interim-ansættelse og den projektbaserede ansættelse i vores artikel om projektansættelse.

Interim medarbejder

Denne type medarbejder ansættes ofte for at udfylde en ledig stilling - typisk når en virksomhed eller organisation befinder sig i en overgangsperiode. Det kan eksempelvis være, at virksomheden skal have implementeret nogle forandringer, og der derfor er et særligt behov for midlertidig ledelse eller at tilføre virksomheden en specialiseret viden, der ikke er tilgængelig blandt det fastansatte personale.

​Når en virksomhed vælger at ansætte en medarbejder på interime vilkår, er der derfor ofte tale om profiler, der besidder nogle helt særlige specialiserede kompetencer eller som har stor erfaring på et ledelsesmæssigt og strategisk plan. I forbindelse med at finde den helt rette kandidat trækker mange virksomheder og organisationer på rekrutteringsbureauer som Power People, der med et stort netværk indenfor den pågældende branche og et stort erfaringsgrundlag kan hjælpe med at finde den rette kandidat til at løse opgaven.

Hvad er fordelen ved interim ansættelse?

For mange virksomheder kan der være flere forskellige fordele ved at gøre brug af denne form for midlertidig ansættelse. En af fordelene er blandt andet, at virksomheden eller organisationen kan få adgang til specialiserede kompetencer og en større brancheindsigt, der ellers ikke er tilgængelige i virksomheden i den overgang, hvor behovet er der. Det blotlægger endnu en af fordelene ved netop denne type ansættelse, da virksomheden eller organisationen ikke forpligter sig til en fastansættelse, og dermed på sigt kan reducere lønomkostningerne, ligesom denne form for ansættelse også åbner muligheden op for i en periode at afprøve nye projekter eller roller i virksomheden inden disse implementeres permanent.

Er matchet mellem den midlertidige medarbejder og virksomheden perfekt, kan det efter en periode altid fremtidssikres med en fastansættelse.

Rekruttering af medarbejdere hos Power People

Har din virksomhed brug for en midlertidig medarbejder med specialiserede kompetencer eller har den brug for en markant og kompetent skikkelse til at lede sikkert gennem en vanskelig overgangsfase, så er der hjælp at hente hos Power People.

Med mange års bred erfaring indenfor rekruttering og med et stort kendskab til flere forskellige brancher har vi, ved hjælp af vores grundige og gennemtestede rekrutteringsproces, hjulpet mange virksomheder med at finde de rette medarbejdere til vigtige og strategiske stillinger

Firmaoplysninger

POWER PEOPLE DANMARK ApS

​CVR: 32139647 

Whistleblower indberetning

Privatlivspolitik

Hovedkontor:

​​​Søndergade 157, 9900 Frederikshavn

Klik her for rutevejledning

Telefon: 98 12 12 92

E-mail: info@powerpeople.dk

Følg os på sociale medier

Om firmaet

Power People er en solid virksomhed med Nordjyske rødder. Power People blev stiftet i 2000 i Brønderslev og har siden sine første dage hjulpet virksomheder med at finde folk til kortere og længere vikariater. 

Telefontider

Mandag 

06.00 - 16.15

Tirsdag

06.00 - 16.15

Onsdag

06.00 - 16.15

Torsdag

06.00 - 16.15

Fredag

06.00 - 14.30

Lørdag og søndag

Lukket

Har du spørgsmål?

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Hovedkontor/Administration

​Sønder​gade 157,

​9900 Frede​rikshavn - Find vej

Telefon: ​69 69 87 98

Nordjylland (kontor)

​Søndergade 157,

​9900 Frederikshavn - Find vej

Telefon: ​69 69 87 98

Sjælland (kontor)

​Islevdalvej 214,

​2610 Rødovre - Find vej

Telefon: 44 24 12 92

Himmerland (kontor)

Niels Jernes Vej 10, 

9220 Aalborg Ø - Find vej

Telefon: 69 69 87 98

Midtjylland​ (kontor)

​Ågade 97-99,

​8370 Hadsten - Find vej

Telefon: ​86 17 12 92

Vestsjælland​ (kontor)

​Bredgade 44, 1.

​4400 Kalundborg - Find vej

Telefon: ​44 24 12 92

Midtsjælland (kontor)

​Rabalderstræde 7, 1 sal

​4000 Roskilde - Find vej

Telefon: ​44 24 12 92

Fyn (kontor)

​Agerhatten 16, 

5220 Odense SØ - Find vej

Telefon: ​29 74 12 40

Sydjylland (kontor)

​Torvet 21, 

6700 Esbjerg - Find vej

Telefon: ​53 56 27 31